Sistemul Perfecţionat de Supraveghere a Gripei Aviare si Altor Maladii Infecţioase

  • Descrierea proiectului

  • Servicii prestate

  • Tehnologii aplicate

Obiectul automatizării Sistemului Informaţional Automatizat „Sistemul perfecţionat de supraveghere a gripei aviare si altor maladii infecţioase” îl constituie activitatea legată de evidenţa şi înregistrarea tuturor formelor de manifestare a procesului infecţios în RM, precum şi supravegherea situaţiei epidemiologice în RM.

Obiectele principale ale evidenţei SI sunt:
  • Cazurile de boli infecţioase atît de provenienţă umană (individuale şi colective) cît şi de provenienţă animalieră, care se înregistrează în SI prin intermediul documentelor: documentele de bază pe hîrtie, documentele electronice transmisibile în SI (din exterior) de pe purtători externi;
  • Îndreptări la analize de laborator şi rezultate ale acestora.
SIA asigură:
  • Evidenţa centralizată a datelor singulare despre toate cazurile de boli infecţioase din ţară;
  • Evidenţa centralizată a mesajelor despre focarele infecţiei la oameni;
  • Evidenţa centralizată a mesajelor despre cazurile de boli infecţioase la animale şi păsări;
  • Formarea unei baze de date unice singulare a cazurilor de boli infecţioase;
  • Fluxul operativ de date către serviciile interesate;
  • Realizarea analizei operative şi retrospective a situaţiei epidemiologice.
SIA realizează:
  • Pregătirea periodică a materialelor informativ-analitice pentru desfăşurarea analizei operative a situaţiei epidemiologice;
  • Pregătirea periodică a materialelor informativ-analitice pentru organele puterii executive;
  • Întocmirea evidenţei statistice de stat.
În cadrul proiectului au fost realizate serviciile de livrare, instalare, acceptanţă operativă şi suport tehnic pentru complexul informaţional implementat, ce includ:
  • Elaborarea Caietului de Sarcini;
  • Dezvoltare şi instalare SI;
  • Adaptarea SI (Particularizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor, integrarea componentelor, migrarea datelor din sistemele anterioare);
  • Crearea Centrului de Date Central (livrarea, instalarea şi testarea);
  • Livrarea şi Instalarea echipamentelor hardware şi de reţea în 101 subdiviziuni teritoriale;
  • Instruirea utilizatorilor şi administratorilor, peste 300 persoane;
  • Asigurarea menţinerii prin intermediu Call Center;
  • Monitorizarea şi raportarea proiectului.
Oracle DB Server 11g Standard Edition ONE, Oracle Unbreakable Linux/Linux SUSE 9.0, servere Dell.